2011. június 14., kedd

Néró teasütemény






Szerelem volt első látásra! Még márciusban láttam meg TücsökBogárnál és rögtön tudtam, hogy ezt nekem mindenféleképpen meg kell sütnöm!
Hihetetlen jó a tésztája, és nagyon egyszerű elkészíteni. Mondjuk a habzsákkal még azért lehet majd gyakorolnom, mert elég változatos méretű félgömböket sikerült vele összehoznom, de az az egy biztos, hogy lesz még elég alkalom a gyakorlásra, mert hihetetlenül finom!:)

Néró teasütemény

Hozzávalók:
  • 16 dkg vaj
  • 15 dkg porcukor
  • 25 dkg liszt
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 tk vanília kivonat/1 cs vaníliás cukor
  • 6 db tojássárgája
Töltéshez és a díszítéshez: 
  • sárgabarack lekvár
  • 5 dkg étcsoki (nekem most csak tej volt)
A porcukrot habosra keverjük a vajjal, egyenként hozzáadjuk a tojássárgájákat, majd a vaníliát és a reszelt citromhéjat, végül a lisztet.

10-es sima csővel ellátott habzsákba szedjük és sütőpapírral bélelt tesibe kb 2 cm-es halmokat nyomunk.
Hagyjunk köztük helyet, mert sütés közben terülnek.

180 C-ra előmelegített sütőben 10 percet sütjük. A második harmadik tepsinél nálam már elég volt kevesebb idő is, mert elkezdett pirulni a talpuk.

Ha kihűlt, lekvárral összeragasztunk egy-egy félgömböt, tálcára rakosgatjuk.

A csokit vízgőz fölött felolvasztjuk, zacskóba szedjük, egyik sarkára kicsi lyukat vágunk, és végig csurgatjuk vele a sütiket.

A tölteléket kedvünk szerint variálhatjuk tetszőleges ízű lekvárokra és krémekre.



8 megjegyzés:

  1. Milyen szépségesek lettek! Nekem ez a süti az abbahagyhatatlan kategória. :)) Imádom.

    VálaszTörlés
  2. Most álltam neki, és olyan hiányérzetem volt... Kifelejtetted a lisztet :-)
    Megnéztem Tücsökbogárnál, csak azért tudom.
    (Majd beszámolok hogy sikerült nekem - remélem így lesz)
    Üdv!

    VálaszTörlés
  3. M@rti!
    Ááááá! Ezer bocsánat!!!!! Remélem azért nem sikerült tönkretennem az egészet! Javítottam a dolgot, köszönöm, hogy szóltál és még egyszer ezer bocsánat!!!!!:))

    VálaszTörlés
  4. 4Gyerek!
    Köszi! Nagyon finom!:)

    TücsökBogár!
    Köszönöm szépen! Nálunk sem volt hosszú életű.:) Azon ritka sütemények egyike, amiket mind a három gyerkőc teljes egyetértésben, hatalmas lelkesedéssel falatozott:)

    Bianka!
    Nagyon köszönöm!:)))

    VálaszTörlés
  5. Időben észleltem! Elképzeltem, hogy azt a masszát hogyan is fogom a zacsiból kinyomni (mert nagycsőrös habzsákom nincs), és túl hígnak találtam. Néha szoktam gondolkodni :-)
    Örülök, hogy segíthettem! :-)
    (Jelentem, sikerült nekem is!)

    VálaszTörlés
  6. Sok a 6 tojás sárga! 4 tojás sárga, vagy 3 egész tojás. Nagyon nem árt benne a csipet só is!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...