2012. április 22., vasárnap

Kávés keksz





Néhány hete, mikor a blogfrissítéseket néztem megütötte a szemem Levendulalány  Kávé, kávé című bejegyzése. Megrögzött kávé rajongóként azonnal rá is kattintottam, mondjuk mindig rákattintok akármilyen új bejegyzést látok nála, mert fantasztikus dolgokkal örvendeztet meg minket. Ha létezik még olyan ember, aki esetleg nem járt még a blogján, az rögtön tegye meg, nem szabad kihagyni!!!

Tehát a kávés bejegyzésben nem is csalatkoztam, imádom látni, ha mások is megszállottan függenek a kávétól, nem csak én:) Mikor elolvastam a recept hozzávalóit, egy valami ordított az agyamban EZ AZ!!!!!!!
Szerelem volt első látásra, az első kóstolás után pedig függő lettem. Szégyen, nem szégyen azon gondolkoztam, hogy el kellene dugni az egész tálcával, hogy szépen csendben rá tudjak járni és megegyem az egészet. Na jó, aztán persze győzött bennem az anyaság és a család előtt hagytam. Úgy látom a legkisebb csajszim elég határozottan a nyomomban jár a kávé szeretetét illetőleg. Rendszeresen kapom rajta, hogy az óvatlanul széthagyott kávéscsésze aljáról kanalazza, a leülepedett kávés cukrot, pedig a vérmérsékletéből adódóan egyáltalán nem hiányozna neki a kávé általi turbózás:) Ezt a kekszet is imádta.
Kedves Levendulalány nagyon, nagyon, nagyon, nagyon köszönöm Neked ezt a csodát!!!!:)
Az eredeti receptet itt találjátok.



Kávés keksz

Hozzávalók:

  • 20 dkg liszt (eredetileg ebből 5 dkg kukoricaliszt, de én sajnos nem rendelkeztem vele)
  • 10 dkg darált mogyoró (eredetileg mandula, de nekem az sem volt:)))
  • 15 dkg puha vaj!!!!
  • 10 dkg cukor
  • 1 kávés kanál sütőpor
  • 1 tojás
  • 1 ek. darált kávé
  • A tetejére 5 dkg étcsoki
A száraz hozzávalókat összekeverjük, majd a többi hozzávalóval együtt összegyúrjuk.
Kisebb diónyi vagy nagyobb mogyorónyi darabokat, görgessünk golyóvá a két tenyerünk között és egy kicsit lapítsuk el. Nagyjából egy tízforintos átmérőjének megfelelő nagyságot kapjunk.

Sütőpapírral bélelt tepsiben, 180 C-ra előmelegített sütőben 12 percig süssük.

Ha kihűltek tegyük őket egy sütőpapírra, szorosan egymás mellé.

A csokit olvasszuk föl vízgőz fölött és tegyük egy nejlonzacskóba. Vágjunk az egyik csücskére egy kicsi lyukat és a sütik fölött oda-vissza vízszintes mozdulatokkal csíkozzuk be a kekszeket.

Nyugodtan kanalazgathatunk is mindegyik tenyerére egy kis csokit, kinek hogy szimpatikus.

Egy dologgal azért mindenképpen legyünk tisztában mielőtt megkóstoljuk, nagyon erős függőséget okoz:))))

16 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a recept, ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  2. Szoktam látogatni Levendulalányt, de ez a bejegyzése kimaradt. Még jó, hogy Te megsütötted, mert ez kihagyhatatlan! Mondom, mint másik kávérajongó:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi! Tényleg kihagyhatatlan, kávé imádóknak kötelező!:)

      Törlés
  3. Drága Mézeskalács, nagyon örülök, hogy így ízlett! A kép alapján megintcsak azt érzem, annyira megennék én is egy tepsivel, olyan guszták ezek a sütik... jaj, azt hiszem, meg kell sütnöm újból :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Levendulalány! Az nem kifejezés, hogy ízlett:) Nekem egyfolytában folyik a nyálam, ha a képeket nézem:) Még egyszer köszönöm Neked ezt a csodát!:)

      Törlés
  4. Drága Mézeskalács:)
    Tele van finomságokkal ez a blog...most már visszajárok Hozzád.

    Szeretettel,
    Hajnalka

    VálaszTörlés
  5. Drága Hajnalka!

    Szeretettel üdvözöllek nálam, remélem jó fogod itt érezni maga, és sok kedvedre való dolgot találsz majd!:)

    VálaszTörlés
  6. Nem is tudtam Ildikó, hogy ennyire profi blogger vagy! Nagyon jó!

    VálaszTörlés
  7. Hát, én azért ezt így nem mondanám, de azért nagyon szépen köszönöm!:))))

    VálaszTörlés
  8. Kedves Ildikó! Nagyon szuper a recept, bár én kicsit átvariáltam, mert nem volt se mandulám, se mogyoróm, de még dióm se volt annyi, így zabpelyhet raktam még bele, de így is nagyon szuper lett! Még egyszer köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ennyire ízlett!:) Ez a zabpelyhes verzió határozottan tetszik!:)

      Törlés
  9. Kedves Mézeskalács!
    Tegnap megsütöttem ezt a kekszet,hát brutál finom,alig lehet leállni vele!
    Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  10. Huu de guszta! Meddíg tárolható?

    VálaszTörlés
  11. Ahogy olvastam, azonnal megsütöttem. Hát... vége az önmegtartóztatásnak :( Ezt nem lehet abbahagyni!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...