2012. január 28., szombat

Békebeli mazsolás kuglóf





Volt nekem nagyon régen egy szomszéd nénim. Talán 5 éves lehettem mikor meghalt, a mazsolás kuglófjának azonban, a mai napig a számban érzem az ízét. Varázslatosan finom volt. Néhány napja majd meg veszek, hogy kuglófot ehessek. Így kutatásba fogtam.  Itt találtam egy receptet, ami igencsak felkeltette az érdeklődésemet.

Már régóta szeretnék egy normális kuglófformát. Az enyém sima fém, és nagyon egyszerű formája van, én pedig a nagybetűs kuglófformára vágyom:)
Mivel egyenlőre azonban csak a régivel rendelkezem és tudom, hogy az kisebb űrtartalmú ezért gondoltam rá, hogy lehet hogy sok lesz a tészta bele. Ezzel a lendülettel rá is legyintettem, mert van két iciri piciri formám is, legfeljebb teszek azokba is belőle.

Most akkor megmutatom, hogy milyen "kuglófszörnyeket" sikerült összehoznom még a szétosztott mennyiségekkel is:)



Sütés közben azon vigyorogtam, hogy a végén nagyobb lesz a tetejük, mint ami a formában van.:) Majdnem igazam lett:)

Tehát a recept, amit leírok felezett mennyiség lesz, az pont egy normál kuglófméretet fog kiadni.

Mazsolás kuglóf

Hozzávalók:
  • 0,5 l liszt (lemérve nekem 32 dkg volt)
  • 2 tojássárgája
  • 4,5 dkg házi zsír
  • 2 cs vaníliás cukor
  • 1,5 dkg élesztő
  • 5 dkg cukor 
  • 5-10 dkg mazsola
  • 1,5-2 dl tej 
1,5 dl langyos tejben elkeverünk 2 tk cukrot, majd az élesztőt és hagyjuk fölfutni. Szokás szerint a kenyérsütővel dolgoztattam össze a tésztát, de természetesen lehet kézzel is.
A kenyérsütő üstéjébe először tegyük bele a folyékony hozzávalókat, majd a lisztet és végül a fölfuttatott élesztőt. Indítsuk el a dagasztást és ha szükséges adjunk még hozzá langyos tejet. Nekem majdnem fölvette a 2 dl tejet, de ez liszt függő. Lágy tésztát kell kapnunk végeredményül.

Ha kézzel dagasztjuk először a lisztet morzsoljuk el a zsírral, majd készítsünk bele mélyedést, ebbe tegyük a tojások sárgáját, majd öntsük hozzá a fölfuttatott élesztőt.
Addig dagasszuk míg el nem válik az edény falától.

Letakarva hagyjuk kelni 30-40 percet, míg duplájára nem nő.

Alaposan kenjünk ki margarinnal a kuglófformát és lisztezzük is ki.

A megkelt tésztát sodorjuk hengerré és fektessük a kuglófformába. Letakarva kelesszük újabb félóráig.

200 C-ra előmelegített sütőbe tegyük és szépen fokozatosan 5 perc alatt vegyük vissza a hőfokot 150 C-ra. Ha nagyon pirulna a teteje sütés közben, takarjuk le egy darab alufóliával.
Addig süssük, míg a bele szúrt hústűt tisztán tudjuk kihúzni. Ez kb. 40 perc, de sütője válogatja.

Csak akkor vegyük ki a formából, ha teljesen kihűlt.

Jó étvágyat hozzá!:)





14 megjegyzés:

  1. Gyönyörű, kívül-belül:) Érdekes, nekem is van ilyen élményem a kuglóffal gyerekkoromból, szerintem akkoriban ez a kelt kuglóf volt a legnépszerűbb.

    VálaszTörlés
  2. Mostanában nagyon rászoktunk mi is a kuglófra, szinte minden héten csinálok, csak én a gyorsabb változatát, a sütőporos-joghurtosat. Nagyon finom! Legközelebb ezt próbálom ki, annyira guszta lett!

    VálaszTörlés
  3. Mézeskalács!
    Csodásan néz ki, ezt nekem is ki kell próbálni:-)

    VálaszTörlés
  4. De szépek!
    Nekem az a bajom a kuglóffal, hogy mire átsül, kívül megég. A tied olyan szépre sült... Igaz, alufólia nem jutott eszembe.

    VálaszTörlés
  5. Trollanyu!
    Nagyon köszönöm! Imádom a gyerekkor ízeit!:)

    M@arti!
    Minden héten? Ez nagyon tetszik!:) Joghurtos minikuglóf néven fut nálad a recept? Nagyon jól hangzik!:)

    Gesztenye!
    Köszönöm!:) Engem a te túrós kuglófod nyűgözött le:)

    Gerdi!
    Köszönöm szépen! Az alufólia egy jó trükk:)

    Lilla!
    Köszi szépen!:)

    VálaszTörlés
  6. Jaj de gyönyörű, ezt nekem kis ki kell(-ene) próbálnom. El is vittem a recepted, ha nem baj.

    VálaszTörlés
  7. Isteni ez a kuglóf!

    Légy szí' nézz be hozzám, tartogatok egy kis meglepetést számodra! ;)

    VálaszTörlés
  8. Fantasztikusak a kuglófjaid is! El is készítem! Szép napot!

    VálaszTörlés
  9. Nekem nagyon teteszenek ezek a kuglófok.De szeretném tudni, mit jelent a normál kuglófméret? nekem van formám, de nem tudom, hogy normál-e? Pedig egyszer megméertem, hány litres, ez megismételhető. :)

    VálaszTörlés
  10. Viki!
    Nagyon köszönöm, és örülök, hogy magaddal vitted!:)

    Alexa Christi!
    Nagyon szépen köszönöm!:)

    Tóth-Nacsa Ági!
    Köszönöm szépen! Aztán kérlek számolj majd be hogy ízlett!:)

    Zsuzsa!
    Milyen tudományosan meghatároztam a méretét, ugye?!:))) Lemértem, hogy kézzelfoghatóbb legyen:) A régi kb. 1,5 l-es, az új "normál" pedig 1,9 l-es. Ebben azért sokkal kényelmesebben elférek, és az a furcsa, hogy egyáltalán nem hosszabb benne a sütési idő, mert hiába nagyobb, a kialakítása miatt sokkal egyenletesebben terül és sül benne a tészta.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Mézeskalács!
    Ha 50 dkg van megadva a lisztnek, akkor mit jelent, hogy
    "(lemérve nekem 32 dkg volt)"??? Hát az 50 dkg lemérve is 50 dkg nem? mitől lett az 32? Köszönöm.

    VálaszTörlés
  12. Ja, most látom, hogy ez az oldal tán már nem is működik? Utolsó bejegyzés 2012. No akkor a kérdésemre már soha nem kapok választ.... pedig jó lett volna tudni! :) :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 0,5 liter lisztet ír, lemérve 32dkg.
      Holnap megsütöm, remélem jó lesz.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...