2012. február 12., vasárnap

Kaszinótojás krumplisalátával




Még az életben nem készítettem kaszinótojást. Nem mintha nem szeretném, de valahogy soha nem voltam annyira hanyat esve tőle. Nagyjából tíz éve nem is ettem. Ez azért már elég idő volt ahhoz, hogy eszembe jusson a készítése. Mivel az itthon lévő tojások száma jelentős mértékben meghaladta a rántotta, tükörtojás, bundáskenyér készítésével elhasználható tojásmennyiséget az elképzelést tett követte, nekiálltam.

Mindenképpen szerettem volna "alá" valamilyen salátát, viszont nem voltam hajlandó összerámolni a gyerekeket, hogy elzarándokoljunk a boltba. Az itthon fellelhető alapanyagokból indultam neki a salinak, ami tényleg finom lett. Fenntartásaim azért voltak, mert gyerekkoromban szívből utáltam azokat a salátákat amikben főtt krumpli volt.

Be kell látnom öregszem:) Teljes mértékig bejött a kaszinótojás és a főtt krumplis saláta.:)


Kaszinótojás krumplisalátával
Hozzávalók:
Kaszinótojás
  • 12 db tojás
  • 1 kis doboz májkrém
  • mustár
  • tejföl
  • majonéz
  • só, fehér bors
  • pirosarany
Krumplisaláta
  • 6 db nagyobb krumpli
  • 2 db csemegeuborka
  • 1 db alma
  • 1 fej lilahagyma
  • 1 nagy doboz tejföl
  • majonéz
  • mustár
  • 1/2 tk cukor
A tojásokat megmossuk és feltesszük hideg vízben főni. Forrástól számítva 10 percig főzzük, hideg vízzel leöblítjük, megpucoljuk.

Hosszában kettévágjuk és a sárgájukat óvatosan kifordítjuk. A tojássárgájákhoz hozzáadjuk a májkrémet, egy kevés mustárt, majonézt és annyi tejfölt, hogy villával összenyomkodva kellően krémes, de mégis tartással rendelkező krémet kapjunk. Sóval, borssal ízesítjük. Mennyiségeket nem tudok írni, mert annyira változó, hogy kinek milyen az ízlése és szerintem a különböző márkák között hatalmas eltérések tudnak lenni. Kóstolgassuk bátran és alakítsuk saját kedvünkre.

A kikevert krémet szedjük csillagcsöves habzsákba és töltsük meg vele a tojásfehérjék üregeit. A krémrózsák tetejére nyomjunk egy egy pötty pirosaranyat.

A krumplit alaposan mossuk meg és tegyük föl sós hideg vízben főni, héjastól.
Mikor teljesen puha szűrjük le, majd pucoljuk meg. Hagyjuk hűlni és ha már kezelhető hőmérsékletű vágjuk fel kedvünkre való kockákra.

Szintén kockázzuk föl a lilahagymát, az almát és a csemegeuborkát. Keverjük őket alaposan össze, de azért a krumplival bánjunk óvatosan, ne törjük atomjaira.

A tejfölt keverjük el mustárral, majonézzel és ízesítsük sóval, borssal és a kicsi cukorral. Itt is hagyatkozzunk a saját szánk ízére. Öntsük nyakon vele a salátaalapot és keverjük össze.

Tegyük néhány órára hűtőbe, hogy összeérhessenek az ízek, utána pedig a családdal közös összefogásban lapátoljuk be az egészet.


1 megjegyzés:

  1. Főtt krumplis saláta és töltött tojás szuper kombináció. Én nagyon szeretem!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...