2012. február 21., kedd

Tejfölös csirkeszárny leves burgonyagombóccal





Néhány napja akadtam rá a PIZZORANTE A LA KIRA blogra. Rögtön könyvjelzőztem is vagy öt receptet:) Ezek egyike volt ez a leves. Maximálisan beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Nagyon finom lett.
Az eredeti receptet itt találjátok.


Tejfölös csirkeszárny leves burgonyagombóccal

Hozzávalók:

  • 8 db csirkeszárny
  • 3 szál sárgarépa
  • 2 szál petrezselyem gyökér
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 dl tejföl
  • 1 ek. liszt
  • petrezselyemzöld
  • 1 db citrom leve
  • só, bors
Burgonyagombóc:
  • 30 dkg héjában főtt burgonya
  • 3 púpos ek. liszt
  • 1 csokor petrezselyemzöld 
  • 1 tojás
A csirkeszárnyakat a forgóknál kettévágjuk. A felkockázott hagymát olajon megfuttatjuk, majd átpirítjuk rajta a húst is. Felöntjük 1,5 l vízzel, sózzuk, borsozzuk és főzzük fél órát.

Hozzáadjuk a felkarikázott zöldségeket és addig főzzük, míg meg nem puhul.

A tejfölt elkeverjük a liszttel, majd hozzámerünk egy ek. forró levest, csomómentesre keverjük. Ezzel sűrítjük be a levest, összeforraljuk. Petrezselyemmel fűszerezzük, majd a burgonyagombócokkal összeforrósítjuk. Citrommal savanyítjuk.

A burgonyagombóchoz a krumplit héjában megfőzzük, majd még melegen összetörjük, vagy lereszeljük. Ha kihűlt összekeverjük a liszttel, tojással. Belekeverjük a felaprított petrezselymet, sózzuk. 
Forró vízben először próbaképpen főzzünk ki egy gombócot. Ha túl lágy, tegyünk még hozzá lisztet, ha túl kemény lágyítsuk egy kis tejföllel.



15 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet ez a leves, guszta! Érdemes lenne kipróbálnom mert nagyon tetszik !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg érdemes kipróbálni. Olcsó, egyszerű és nagyon finom!:)

      Törlés
  2. Isteni finom leves!!! Imádom!
    A kék kerámialábosodba beleszerettem! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)) Nekem is szívem csücske ez a mini lábas. Karácsonykor kaptam a legjobb barátnémtól. Hihetetlenül hozzám passzoló ajándékokkal tud meglepni:)

      Törlés
  3. Csuda jol sikerult!!!! Nagyon guszta!!! Kirus

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! Tiéd az érdem!:) Nagyon nagy köszönet a receptért!!!:)

      Törlés
  4. De jó recept, nekem is tetszik:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik! Imádom a finom leveseket!

    VálaszTörlés
  6. Kiadós leveske, nagyon guszta.Ha raknánk hozzá pirospaprikát,magyaros ételnek is elmenne.

    VálaszTörlés
  7. Szia, elkészítettem a levest, csak csirkeszárny híján kacsa far-hátból, isteni finom lett, köszönöm szépen a receptet.
    http://makacskakonyhaja.blogspot.com/2012/02/kacsa-far-hat-leves-krumpligomboccal.html

    VálaszTörlés
  8. Én meg azért örültem ennek a receptnek, mert nincs benne pirospaprika. Imádom a paprikát, de néha kell egy kis pihi a gyomrocskánknak!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...