2012. február 27., hétfő

Máglyarakás


Az emberek többsége akkor szokta készíteni ezt az ételt, ha szeretné felhasználni a nyakán maradt szikkadt kiflit, zsömlét, kalácsot. Én most kifejezetten a máglyarakás kedvéért vettem kiflit. Másnapra pont a megfelelő szikkadtsággal rendelkezett. Mindig a Horváth Ilona szakácskönyvben szereplő recept alapján készítem, igaz nem éppen gyakran.


Máglyarakás

Hozzávalók:

  • 5-6 szikkadt kifli, zsömle vagy kalács
  • 1/2 l tej
  • 3 tojás
  • baracklekvár
  • 15 dkg darált dió
  • kb. 8-10 ek. cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 2-3 db alma
  • 5 dkg margarin
Egy tűzálló tálat vagy tepsit kenjünk ki margarinnal. A tejet keverjük össze a három tojássárgájával, 4 ek. cukorral, a vaníliás cukorral és a megmaradt, felolvasztott margarinnal.

A kiflit, zsömlét, kalácsot karikázzuk, szeleteljük föl kb. 1-1,5 cm vastagon és mártsuk meg a tejben. Egy sorban rakjuk le az edény aljára. Szórjuk meg egyenletesen a  cukorral (1 ek. cukrot hagyjunk meg a tojáshabhoz) elkevert dió felével, majd pötyögtessük meg baracklekvárral. Ezután jöhet még egy sor kifli. A maradék tejet (ha van) öntsük rá, és szórjuk meg a dióval. Miután elszórtunk rajta még néhány pötty baracklekvárt, borítsuk be a megpucolt és vékony szeletekre vágott almával. 

Kb. 180 C-ra előmelegített sütőben süssük addig, míg az almák nagyjából meg nem puhulnak kb 20 perc. A tojásfehérjét verjük majdnem teljesen kemény habbá, majd adjuk hozzá az 1 ek. cukrot és verjük tovább addig, míg teljesen kemény habot nem kapunk.
Simítsuk rá a máglyarakás tetejére és toljuk vissza a sütőbe, míg szépen meg nem pirul a hab. (kb 10 perc)

Vigyázzunk, hogy ne süssük túl, akkor jó, ha nem szárad ki túlságosan.

Jó étvágyat hozzá!:)

3 megjegyzés:

  1. Én nem tudom, miért nem jutok odáig soha, hogy elkészítsem a máglyarakást, pedig sokszor eszembe jutott már. Az egyik u.tesóm családjának ez a kedvence, nagyon gyakran készíti, Én meg mindig csak tervezem... Pedig nagyon fincsi! Csuda guszta képeden, tudod? :))

    VálaszTörlés
  2. Én is szoktam így járni....a múltkor nem volt se kifli se zsemle és kenyérrel csináltam. Klassz!

    VálaszTörlés
  3. Én is kenyérrel csináltam és nagyon fincsi!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...