2012. február 20., hétfő

Keksztekercs



4Gyerek indított egy nagyon kedves kis játékot. A feladat az, hogy az összesorsolt blogok kiválasszanak és elkészítsenek egy ételt a nekik jutott blogról. Nagyon tetszik ez a játék, mert meg lehet ismerni olyan remek blogokat, amikre eddig nem sikerült rátalálni.
A sorsoláson a Megfőzlek... blogot és tulajdonosát Lillát vezérelte mellém a szerencse. Már az első szétnézés után tudtam, hogy nagyon nagy bajban leszek. Hihetetlen mennyiségű nekem tetsző receptet találtam nála. Abban biztos vagyok, hogy Mr. Mézeskalács áldani fogja a nevét, ugyanis legalább olyan mértékben imádja a tarját, mint Lilla:) Igen sok étel lesz amit mindenképpen legyártok majd tőle.
Mivel még keksztekercset soha nem csináltam, ezért most erre a receptre esett a választásom.
Jobban nem is választhattam volna!
Olyan igazi, hűűű de finom lett!
Az eredeti recept itt található.

Lilla nagyon szépen köszönöm Neked ezt és a többi szuperjó receptedet, 4Gyerek Neked pedig ezt a nagyon jó kis játékot!

Keksztekercs

Hozzávalók:
Tészta:

  • 15 dkg darált keksz
  • 15 dkg porcukor
  • 10 dkg darált mandula
  • 2 ek. kakaópor
  • 4 ek. szilvalekvár
  • 2 ek. rumaroma
  • 1,5 dl feketekávé
Krém:
  • 15 dkg porcukor
  • 15 dkg vaj
  • 2 citrom leve


A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd két folpack között kinyújtjuk. A puha vajat kikeverjük a porcukorral, majd óvatosan hozzákeverjük a citromok levét is, vigyázva nehogy kicsapja a vajat.

A folpack segítségével szorosan feltekerjük, majd két órára hűtőbe tesszük.

Ferdén felszeletelve tálaljuk.

9 megjegyzés:

  1. Guszta és nagyon finom ez az édesség! Szoktam én is csinálni mert nagyon szeretjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Nálam még ez volt az első alkalom, hogy készítettem, de biztosan nem az utolsó!:)

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki...:) Örülök, hogy tetszik a recept. Tarjával még tutira fogsz nálam találkozni, gyere bátran. Én pedig végre elkészíthetem az általam kinézett ételt, amit nálad találtam, mert ma végre késza sütőm...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm!:) Hű, de nagyon kíváncsi vagyok mit néztél ki nálam!!!???:)

      Törlés
    2. Többek között a mazsolás kuglófodat, és a sajtos bundában sült csirkemell, baconos kelbimbóval, sajtmártással és rozmaringos pirított krumplival, de ez csak a kezdet...:) Azt hiszem holnap a kuglóffal kezdek...:)

      Törlés
  3. Nagyon guszta, én is részt vettem a játékban, nagyon jó ötlet volt:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Ugye?! Nagyon jó játék volt!:)

      Törlés
  4. Jajj de nagyon örülök.
    Kekszteker, tarja.... és most már bízton állítom, hogy lesz ennek a játéknak folytatása.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát még én mennyire örülök, hogy lesz majd folytatás!:)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...