2015. január 6., kedd

Sült birs-alma likőr






Hannkánál találkoztam ezzel a recepttel. Rögtön szívembe zártam:) Hannka bejegyzésénél a kommenteket olvasva megütötte a szemet Chef Viki hozzászólása, amiben arról írt, hogy ő birsalmával készítette el. Na rögtön össze is gyúrtam a kettőt:) Én mint fahéj imádó kicsit túlzásba estem a fűszerezésével, ennek az lett a következménye, hogy utána még hígítanom kellett pálinkával:) Lentebb már azt a fűszer mennyiséget írom ami a mi ízlésünknek a megfelelő lett volna:) Nagyon jót tesz neki az érés. Mivel még tavaly télen készítettem és a spajz egy eldugott szegletében elhelyezve sikerült "elfeledkeznem" róla, így volt szerencsém kóstolni fél éves érés után is. Persze ennyi időt nem kell várni a fogyasztással, de én mindenképpen javasolnám, hogy egy-két hónapig hagyjuk békében....meghálálja.

Sült birs-alma likőr

Hozzávalók:
  • 3 db birsalma
  • 3 db savanykás alma
  • 2 egész fahéj
  • 10 db egész szegfűszeg
  • 10 ek. barnacukor/sima (én simával készítettem, mert az volt, a barna viszont ad egy izgalmas karaktert az ízének)
  • 1 db csillagánizs (Lidlben sikerült találnom)
  • 1 l pálinka ( almával biztosan tök jól harmonizálnak az ízek, de nekem csak törköly volt. Aki házi pálinka híján van, nyugodtan készítheti vodkával)
Az almákat, birsalmákat alaposan megmossuk és hámozás nélkül negyedekre vágjuk, magházzal együtt.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és megszórjuk a cukorral és a fűszerekkel.



180 C-ra előmelegített sütőben 20 percig sütjük.
Ha kihűlt, nagyobb befőttes üvegbe tesszük és felöntjük a pálinkával és lezárjuk.
Két héten keresztül naponta összerázzuk.
Két hét után leszűrjük. Javaslom a teafiltert vagy több réteg gézt, hogy az apró szemcséket is ki tudjuk küszöbölni.
Ezután a spajz egy sötétebb, nyugodt szegletébe száműzzük és elfeledkezünk róla legalább egy hónapra.

4 megjegyzés:

  1. Milyen jó, hogy megfeledkeztél róla, el tudom képzelni, milyen finom lehet így, tovább érve! :) Pláne birsalmával készítve! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) A birsalma íze nagyon kellemesen megbolondítja és tényleg nagyon igaz, hogy az idő jót tesz a likőröknek, szépen teljesedik az ízük érés közben. Ezer köszönet a receptért!:)

      Törlés
  2. nekünk a 2 hetes érés után még nagyon erős volt,így felöntöttem cukorsziruppal és most várjuk a csodát. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jót fog tenni neki a várakozás. Álltában szelídül az íze sokat:)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...