2012. január 9., hétfő

Sajtos bundában sült csirkemell, baconos kelbimbóval, sajtmártással és rozmaringos pirított krumplival




Ez az étel annyira finom lett, hogy mindenképpen muszáj vagyok feltenni. Soha nem főztem még friss kelbimbóból semmit, nem is igazán találkoztam még vele boltban, zöldségesnél. Mr. Mézeskalács számára igen kedvelt(volna) ez a zöldség, ha előfordulna a konyhánkban.:) Pénteken a zöldségesnél összefutottam a kelbimbóval és gyorsan vettem is belőle.

Elkezdtem keresgélni ötletek után, hogy mivel tudnám párosítani és itt rá is találtam arra a párosításra amire azt mondtam, hogy na ez kell nekünk. Voltak ugyan változtatások, de egy a lényeg, a végeredmény nagyon jó lett.



Hozzávalók:
Csirkelmellhez:
  • kb. 80 dkg csirkemell filé
  • 2 tojás
  • zsemlemorzsa
  •  liszt
  • 5-10 dkg reszelt sajt
  • só 
  • ételízesítő
  • olaj a sütéshez
Baconos kelbimbó:
  • 1 kg friss kelbimbó/fagyasztott
  • 20 dkg kockázott bacon
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 5 dkg vaj
  • bors
Rozmaringos pirított krumpli:
  • 1 kg krumpli
  • 2 tk szárított rozmaring
  • 2 ek. libazsír/kacsazsír
Sajtmártás:
  • 5 dkg vaj
  • 5 dkg liszt
  • 5 dl főzőtejszín/tej
  • 5 dkg rezselt sajt
  • só 
  • őrölt fehérbors
  • reszelt szerecsendió
A csirkemellekből ferdén szeleteket vágunk és folpack alatt óvatosan kiklopfoljuk. Megszórjuk sóval, ételízesítővel és hagyjuk állni.

Ha friss kelbimbóval dolgozunk mosás után az aljukat egy picit levágjuk és kereszt alakban bevágjuk.
Forrásban lévő sós vízben, újraforrástól számítva 4 percig blansírozzuk.
Míg a víz melegszik és a kelbimbó fő 5 dkg vajon megpirítjuk a kockázott bacont.
A kelbimbót leszűrjük, majd ráöntjük a forró baconre és tovább pirítjuk. Borssal, sóval és az felaprított fokhagymával fűszerezzük és kb 5 percig pirítjuk, néha átforgatva.

Mirelit kelbimbóval a helyzet nagyjából ugyan ez, csak ott elég 2 percig blansírozni és 2 percig pirítani.
Ha kész alufóliával alaposan lefedjük, hogy ne hűljön ki.

A krumplit meghámozzuk és apró kockákra vágjuk. Sós vízben puhára fűzzük, majd leszűrjük. Serpenyőben felforrósítjuk a libazsírt, rászórjuk a rozmaringot és hozzáadjuk a forró krumplit. 2 percen keresztül pirítjuk. Ezt is lefedjük fóliával.

A sajtmártáshoz a vajat felolvasztjuk, hozzáadjuk a lisztet alaposan elkeverjük és lassanként hozzáadjuk a tejet/tejszínt. Közben megállás nélkül keverjük, hogy ne csomósodjon és ne égjen le. Mikor már az összes tejet/tejszínt hozzáadtuk, beleolvasztjuk a reszelt sajtot, sózzuk, borsozzuk és szerecsendióval fűszerezzük. Hűlés közben többször átkeverjük, hogy ne bőrösödjön.

A csirkemelleket bepanírozzuk a szokott módon, annyi különbséggel, hogy a zsemlemorzsát reszelt sajttal keverjük el. Kb. fele-fele arányban legyen a sajt és a prézli. Olajban aranybarnára sütjük.

A kelbimbót tálalásnál nyakon önthetjük a sajtmártással vagy egyszerűen mártogathatjuk is bele.

14 megjegyzés:

  1. úúú, ez mozgatja ám az ízlelőbimbókat

    VálaszTörlés
  2. Imádom a kelbimbót:) Ez az összeállítás nekem is megmozgatta a fantáziámat:)Én csak mirelit kelbimbót szoktam venni, az mindig kéznél van.

    VálaszTörlés
  3. Hú, ez nagyon finomnak látszik, én is a tavaly ettem először kelbimbót.

    VálaszTörlés
  4. Hűha, ez nagyon jól néz ki! :) Nagyon szeretem a kelbimbót. Örülök, hogy rád találtam! :)

    VálaszTörlés
  5. Ez a kelbimbós dolog nagyon bejön nekem, köszi az ötletet:-))

    VálaszTörlés
  6. 4Gyerek!
    Meg bizony!:)

    Petra!
    Köszönöm szépen!:)

    Trollanyu!
    Igen a mirelit kelbimbó határozott előnye, hogy az év bármely szakában fellelhető:)

    Kati!
    Én nagy előítéletekkel rendelkeztem a kelbimbó ügyben, de a végére nagyon megszerettem:)

    Gabriella!
    Szeretettel köszöntelek! Remélem sok, számodra érdekes dologgal tudok majd szolgálni!:)

    Timi!
    Nagyon szívesen és köszönöm szépen!:)

    VálaszTörlés
  7. Hát ez pont az az ízvilág, amit imádok! Szóval biztosan kipróbálásra kerül, örülök, hogy Rád találtam!

    VálaszTörlés
  8. Örülök, hogy tetszik!:) Téged sorsolt 4Gyerek nekem a játékában, úgyhogy lázasan hozzákezdek a receptjeid böngészéséhez. Első ránézésre nagyon fogom élvezni és nehéz lesz csak egyet választani ki a rengeteg finomság közül:)

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm, azért igyekszem minél több finomságot hozni még, hogy legye miből válogatni. Szemezgess nyugodtan, én pedig addig nézegetek Nálad...:)

    VálaszTörlés
  10. Csodálatos összeállítás, az ízek harmóniája! Gratula!

    VálaszTörlés
  11. Hobbychef!
    Nagyon szépen köszönöm az elismerő szavakat!:)

    VálaszTörlés
  12. kedvenc zoldsegem a kelbimbo,sajnos a csalad nem ert eggyet velem,igy ritkan jelen meg a tanyerban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom miről beszélsz, nálunk is vannak ilyen ételek, de azért néha csak saját magának is kedveskedhet az ember:)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...