2011. március 3., csütörtök

Sajtos-hagymás-szalonnás csiga


A család legújabb kedvence. Tegnap este akadtam rá a receptre Vikinél. Mivel az én "pici" családom mindig és állandóan enne valamit, nagy előnyben részesítem a gyorsan és egyszerűen elkészíthető finomságok receptjeit. Ez a csiga minden kitételnek megfelelt és nem utolsó sorban sóssága miatt Mr. Mézeskalácsot is levette a lábáról.
A tésztája maga az álom, puha, könnyű, másnapra sem lesz beton keménységű, sőt szerintem egyértelműen finomabb volt másnap.
Nagyon köszönöm Vikinek a receptet!

Sajtos-hagymás-szalonnás csiga

Hozzávalók:

Tészta
  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 dl tej
  • 1 dl tejföl
  • 1 ek só
  • 1 tk cukor
  • 7,5 dkg margarin
  • 1 tojás
Töltelék
  • 20 dkg sajt
  • 25 dkg tejföl
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 15 dkg húsos szalonna
  • 10 dkg sonka
  • 2 nagy fej hagyma
A tészta hozzávalói berámoltam a kenyérsütőgépbe (először a folyékonyakat, utána a szilárdakat). Fél óra alatt bedagasztattam vele. Kenyérsütő hiányában, dagaszthatjuk kézzel, vagy robotgép dagasztóspiráljával.
Kivettem a kenyérsütőből és kelesztőtálban duplájára kelesztettem a tésztát.

Kockákra vágjuk a húsos szalonnát és megpirítjuk, kiszedjük a serpenyőből és a visszamaradt zsírjon megpirítjuk a felkockázott hagymát is. Mikor megpirult szőrőbe szedjük és lecsöpögtetjük róla a zsiradékot.

A tésztát kettévágjuk és egyenként téglalap alakúra nyújtjuk. Mindkét tésztát megkenjük a zúzott fokhagymával elkevert tejföllel, megszórjuk a szalonnával, pirított hagymával, a felkockázott sonkával és a reszelt sajttal. A sajtból egy keveset meghagyunk.

A hosszabbik oldalától feltekerjük a tésztákat és két cm széles szeletekre vágjuk. A csigákat sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk és mindegyik tetejére reszelt sajtot teszünk.

Előmelegített sütőben 170 C-on nekem kb 20 percig sültek.


A gyerkőcök alig bírták kivárni, hogy ehető hőmérsékletűre hűljön és reggel is ezzel indították a napot. Mr. Mézeskalács is vitt belőle jócskán útravalónak a munkahelyére, ahonnan szintén igen jó visszajelzések érkeztek (kezdhetem körmölni a receptet:))

Azt hiszem ez épp elég bizonyíték arra, hogy milyen finom.

9 megjegyzés:

  1. Csigaaaa, na ezt meg kellett néznem:)
    De örülök, ugyanis elsőre az éti csigára gondoltam:)DDD
    /mert fotót újabban nem látok a bloglistámban, látom nálad is hol van-hol nincs/
    Ez a csiga viszont Istenien néz ki...még a számat is megnyalogattam utánna.
    Küldesz nekem is?

    VálaszTörlés
  2. :)))
    Köszönöm, még négy darab árválkodik a szekrényen, küldöm!:)

    VálaszTörlés
  3. De szeretném most megenni ezt a csigát :))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki:-)
    Sajna imádom a kelttésztákat!
    Nem cserélünk egy kis bonbonnal?:-))

    VálaszTörlés
  5. Ami, ezt meg tudom érteni:) Nekem a legnagyobb problémám az volt vele, hogy képtelen voltam úgy elmenni mellette, hogy ne vegyek el mindig egyet belőle:)

    Gesztenye, köszönöm!
    DEHOGYNEM CSERÉLÜNK!!!! A te bonbonjaidért akár három tepsivel is legyártok rögtön!:)))

    VálaszTörlés
  6. Bianka, Georgina!

    Örülök, hogy nem én vagyok az egyetlen imádó:))))

    VálaszTörlés
  7. Én is szeretem, nagyon jól sikerült:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...