2018. augusztus 1., szerda

Mandula



Kíváncsi vagyok mi sül ki a végére...elrettentő poszt lesz-e vagy van aki bele mer vágni....:)
Előre szólok, recept egyenlőre nem lesz...majd frissítek, ha sikerül magamévá tenni a tökéletes megoldást...mert nem adom fel!!!!...:))))

Nem tudnék kedvencebb süteményt mondani. Minden lagziban ez az első amit kutatok. Ettem már belőle bűn rosszat és baromi finomat...
Sütés főzés terén nem vagyok az a totjázós típus. Képes vagyok karácsonyi menünek valami tök extrém dolgot élesben lefőzni (persze próba nélkül), mert megfogott a recept. Az esetek nagy többségében teljes a siker...de persze volt már a diós-pezsgőkrém leves is, ami azóta is szállóige errefelé...főleg a sógorom szívat vele előszeretettel, bár Ő volt az egyetlen aki kétszer is szedett belőle. Cirka nyolc éve hallgatom Tőle évente kétszer mikor főzök Neki újra...hát tavaly bosszúból megtettem....azóta nem emlegeti az újrázást:)))

Na, a mandula is ilyen. Kezdő háziasszony korom hajnalán már miért ne gondoltam volna úgy, hogy én ezt bizony bevállalom...lagzira...élesben....totál katasztrófa volt...az az igazi verd szét a szekrényt, hogy darabokban szedd ki a tésztát a formából fajta...:)
Kisebb idegroham után üres kézzel mentem az esküvőre.:)

Azóta is parkoló pályára állítottam a projektet...mondván csak lesz egyszer olyan recept, kóstolás után, amit működő képesnek ítélek egy új próbálkozásra...merthogy nem adtam fel, hogy én ilyet sütni fogok...csak időt adtam neki...úgy cirka 12 évet...:)))

A kolléganőm mandulája meglépte a szintet, elkértem a receptet, minden felelősség nélkül nekifutottam...sikerült...tökéletesen...
...egyetlen probléma volt vele...az én formáim nem mandulák, hanem "lódulák". Rohadt nagy a formám, nem tetszett az összkép. (Az internet böngészése közben sikerült megvilágosodnom, hogy nem is mandula, hanem medvetalp formáim voltak eddig.)

Idén újra esküvő...mit sütsz?
Mi mást? Mandulát!!! Egyszer már sikerült! :)
De nem tetszett a forma...nyakamba vettem az internetet...sikerült találnom "lódulácska" formát és diót...na a dióval nem fogom megszívatni magam, szeretem a sz@rakodós sütéseket, de ennyire még én sem vagyok hülye...maradt a "lódulácska" (élőben már látom, hogy ez sem kisebb semmivel az enyémnél, de legalább már mandula formája van...legalább a feeling megvan....pedig van ember aki rendelkezik értelmes mandula formával...egy hete is ettem ilyennel készültet...de valahogy én képtelen vagyok rátalálni.)

Na, állj neki első sütésként....új formával...önbizalomban nincs hiány...ne érdekeljen, hogy azt írják az első sütésnél érdemes kikenni valamivel a formát...á dehogy...baromi nagy zsírtartalma van a tésztának...jó lesz ez így....lement száz darab...lett belőle egész 63...nem baj...a következő adag már majd jobb lesz...felavattad a formát...(zárójelben jegyzem meg, a fém forma kurvára éles!!!!....a véremet is adtam érte két ujjamon....úgyhogy  legyél baromi óvatos a formából kiskanállak próbálod kiszabadítani a bekövült tésztát projektnél...:)))

Itt parkolópályára állítottam a dolgokat....fejlődő képes vagyok....

Tészta hűtőbe....pihenjünk holnapig....)))

Mára már én is átértékeltem a dolgot...főleg, hogy volt olyan forma amiből nem lett volna az a hatalom ami kiszabadítja a belesült tésztaszemcséket...könnyítsünk...lekentem olajjal az összes formát...jobb későn, mint soha....

Újult erővel...újra...még mindig rohadt meleg van...nem is értem miért vannak az esküvők nyáron...minden tészta meghal a harminc foktól...

...Olajozott forma...huszonötből öt vált szarrá....egész jó arány...de most gondolkodom...elég zsíros már a forma??? vagy kenjem ki újra olajjal...de elvileg nincs szükség rá...akkora macera....már be kellett járatódnia...jónak kellene lennie e nélkül is...

A sütés tanít...cirka 35 C a konyhában....levegőt nem kapsz...ülök a sütő előtt és várom mi lesz belőle... én győzök vagy a mandula?...és érzem párhuzamot....megadtam az esélyt 100 darabnak...nem váltotta be a reményt...és én még mindig itt ülök és várom a csodát...ugyanattól a tésztától....125-ödjáre is....mekkora hülye is tud lenni az ember....

...Régen tudom, hogy váltani kellett volna vajas tésztára, az a kosárkánál is bevált...de én még mindig próbálkozom...:)))

....Képes leszek rá és kész!!!

Szóval, egyszer talán lesz értelmes mandula receptem is....valószínűleg vajjal ....vicces, hogy már most érzem ez a kulcs...de mégsem azzal futottam neki egy lagzinyi süteménynek....hülye az ember...látja a megoldást, de mégis végigfut egy csomó felesleges kört, csakhogy a saját kárán tanulhasson...:)))

6 megjegyzés:

  1. Ezt én is szeretem és volt vele nekem is macera, hol a tésztával hol a krémmel amivel töltöttem. Finomnak finom volt megnézem az én receptemet és belinkelem neked talán a lagzi kezdésig még tesztelhetnéd azt is?:-))

    VálaszTörlés
  2. Megtaláltam:http://takarekoskonyha.blogspot.com/2013/03/mandulas-suti.html Sok sikert!

    VálaszTörlés
  3. Nahát nekem is nagy formám van, nem is tudtam, hogy külön neve van szegénynek! Annak idején a nagyim gyakran sütötte a mandulát, de ő már nincs közöttünk. Nagyon várom a recepted! Addig pedig a Néród sütögettem, a fiaim imádják, köszönet érte!

    Zsuzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekigyürkőzöm és megírom a receptet is. :) Oh, de régen sütöttem már Nérót...de jó, hogy eszembe juttattad. Nagyon örülök, hogy sikere van :)

      Törlés
  4. Én már rajöttem mi a tökéletes Mandula titka: szilikon forma. Érdemes beruházni, mert az összes süti kijött a formából és a mosogatás sem volt gond! Zsuzsi

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...