2011. szeptember 24., szombat

Sütőtökös túrógombóc



Ismét sütőtök:) Az ihletadó 4Gyerek őszi túrógombóca volt.
Meg kell mondanom, igen finom étek született belőle, a gyerkőcök egyöntetűen lapátolták befelé, bár a két kisebbnek nem árultam el, hogy sütőtök is van benne, édesek, hogy még nem kapcsolják össze a színével:)

Nem ordít ki belőle a sütőtök íze, de ezt nem is bántam.

Sütőtökös túrógombóc

Hozzávalók:
  • 25 dkg sült sütőtök
  • 25 dkg túró
  • 4 tojás
  • kb. 2 dl búzadara
  • zsemlemorzsa
  • cukor
  • 2 ek. olaj
A puhára sült, kihűlt sütőtök belsejét kikaparjuk és villával összetörjük a túróval. Hozzáadjuk a tojásokat és a búzadarát. Hagyjuk állni legalább 2 órát a hűtőben. Ez idő alatt megduzzad a búzadara. Ha nagyon ragadna, adjunk még hozzá egy kevés búzadarát.


Nedves kézzel formázzunk nagyobb diónyi gombócokat és sorakoztassuk őket egy tálcára.

Az olajat melegítsük meg egy serpenyőben, szórjuk bele a zsemlemorzsát. Állandó keverés mellett pirítsuk addig míg aranybarna nem lesz. Adjunk hozzá tetszőleges mennyiségű cukrot.

Tegyünk föl vizet melegedni egy fazékban, mikor forr, rámoljunk bele annyi gombócot, hogy kényelmesen elférjenek a fazék alján.
Egy perc után óvatosan keverjünk bele a vízbe, hogy az esetlegesen letapadt gombócokat elválasszuk a fazék aljától.
Miután feljöttek a víz tetejére, még kb. 3 percig főzzük őket. Legbiztosabb módszer, ha ketté vágunk egy gombócot, és ha már szilárd a közepe, akkor kész.

Szedjük bele a zsemlemorzsába és forgassuk meg benne.

Tetszés szerint porcukorral, meleg cukros tejföllel nyakon öntve fogyaszthatjuk.

4 megjegyzés:

  1. jujj, de örülök, hogy tetszett. kéne már mi is vegyünk sütőtököt.
    ismét megláttam Gabojsza tavalyi levesét: gránátalmával. Az meg épp van is itthon. bár ki tudja meddig.

    zakuszkával sajnállak, átérzem milyen mikor útálod. írtam is, hogy nekem volt egy 6 éves szünetem, olyan "mérgezést" kaptam a főzéskor.

    VálaszTörlés
  2. Csodás! Nemcsak remek színt, de szép adag beta-karotint is kölcsönöz ennek az ételnek. Bár én a sült sütőtököt nagyon édesnek találom ételben (kiv. magában sütve mézzel), levessel próbálkoztam, de nem nyert :-O

    VálaszTörlés
  3. Juj nagyon izgalmas, igazán finom lehet

    VálaszTörlés
  4. Nálunk is a sütőtök most a sztár! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...