2011. szeptember 18., vasárnap

Fűszeres sütőtök-krémleves





Akár mit is művel az idő, számomra már visszavonhatatlanul ősz van. Minden porcikámban érzem a megváltozott időt, más a levegő illata, mások az éjszaka hangjai, mások a fények. És ezt még a napközbeni 30 fok sem tudja megváltoztatni.

Én ilyenkor kezdek igazán magamhoz térni, megtelni energiával. Néhány napja betakarítottuk a sütőtök termést és a halloween tököt. Elég korainak éreztem még a dolgot, de a szárazság miatt nem volt más választásunk, teljesen visszaszáradt a szára, ha tovább várunk, teljesen tönkremennek.
Sajnos három halloween tök így is áldozatul esett az időnek, velük elkéstünk, nemes egyszerűséggel elkezdtek összetöppedni. Ezért kénytelen leszek, majd venni még kettőt, hogy minden tököt faragni vágyó gyerkőcnek jusson egy.

Enyhén szólva is sütőtök függő vagyok, pedig gyermekkoromban gyűlöltem.
Most viszont már imádom. A sült tök, sütőből előkúszó illatában minden benne van amiért szeretem az őszt, maga a meghittség.

Azt kell mondanom a száraz időnek egy nagy haszna volt a tökökre nézve, mesésen édesek lettek.

Régóta szerettem volna már kipróbálni a sütőtök-krémlevest, hát most megtettem. Nálam ez valahogy csak fűszeresen jöhet szóba, édesen már túl édes lenne nekem levesnek.

Azt azért nem mondhatnám, hogy ez az a leves, amit minden héten főznék, de különlegességnek nagyon szuper.
A receptet Sajtkukacnál találtam és csak minimálisan változtattam rajta, az itthon fellelhető hozzávalók tükrében.

Fűszeres sütőtök-krémleves

Hozzávalók
  • 60 dkg megtisztított és kockákra vágott sütőtök
  • 2 ek olaj
  • 5-6 szelet bacon szalonna
  • 1 fej hagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2-3 ek. fehérbor
  • 1db krumpli
  • 1 l alaplé
  • 1 dl tejszín/tej
  • 2 ek szójaszósz
  • bors
  • kakukkfű
  • rozmaring
  • pici fahéj
  • zsálya
A felkockázott bacont megpirítjuk az olajon, majd kiszedjük egy tányérra. Az apróra vágott hagymát megpirítjuk a bacon visszamaradt zsírján, rádobjuk a fokhagymát, majd a kockákra vágott tököt és a szintén felkockázott krumplit is.

Felöntjük az alaplével, és kedvünk fűszerezzük.

Főzzük kb 20 percet, majd botmixerrel pürésítjük, a végén hozzáadjuk a tejszínt/tejet, és ha szükségesnek érezzük még fűszerezhetjük.

A pirított bacon kockákkal tálaljuk.

Mindenkinek ajánlom, aki nem riad vissza a különlegesebb ízektől, na és persze szereti a sütőtököt:)

7 megjegyzés:

  1. Gyönyörű színe van, bevallom még sosem ettem ilyet. De nagyon kíváncsi vagyok az ízére, amerikai blogokon gyakran lehet vele találkozni. Csak nem tudom a család hogyan fogadná, én biztos megenném:)

    VálaszTörlés
  2. A párom éppen a tegnap kérte, hogy majd készítsek sütőtök krémlevest, mert még sosem evett, de nagyon kívánja, igaz én sem ettem soha, de szívesen megkóstólnám, mert sütve szeretem a sütőtököt. A baj csak annyi, hogy az idén nálunk nem termett, de hátha a piacon találok, szép édeset. A receptet pedig megjegyzem, mert nagyon jól hangzik.

    VálaszTörlés
  3. Trollanyu!
    Ugye? Én lepődtem meg a legjobban, hogy a férjem is megette, ő eléggé fenntartással fogadja az ilyen jellegű ízeket, de ízlett neki.

    Kati!
    Én már sok helyen láttam sütőtököt, biztosan találsz majd, ha nyitottak vagytok a különlegesebb dolgokra, akkor biztosan ízleni fog.

    VálaszTörlés
  4. Imádom! Nagyon guszta!!! És a fotó is eredeti!!

    VálaszTörlés
  5. Sült tök illata, az ám a vágykeltő, érzékekre ható illat.
    Én meghagyom télre, akkor úgyis olyan lehangoló a rövid nappal, a szürke fények.

    VálaszTörlés
  6. Illéskrisz!

    Nagyon köszi!:)

    Baratella!
    Én is hagyok belőle a zimankóra:)

    Bianka!
    Köszönöm!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...