2012. augusztus 20., hétfő

Korszerű, korszerű....de ennyire???:)))


A nyár eleje óta igen lelkes könyvtárba járók lettünk a csajokkal. Az esti mesét mindig az aktuális kikölcsönzött könyvből olvasom föl nekik. Legutóbb megakadt a szemük az egyik könyv borítóján és bár kicsi babáknak szólt, annyira szerették volna, hogy elhoztuk. A borító tanulsága szerint kisbabáknak szóló korszerű mondókákra lehetett számítani.

Az esti lefekvésnél az Altató apukáknak című mondókát vettük elő. Ahogy haladtam előre az olvasásban a szemöldököm egyre magasabbra vándorolt, majd mire a hetedik versszakhoz értem már a tarkómnál járt:) A versszak végénél már nem igazán tudtam eldönteni, hogy sírjak e vagy röhögjek, persze a gyerekeim eszeveszetten röhögtek, bár nem a mondókán, hanem rajtam.

Hát korszerűnek korszerű volt az egyszer tény, másnap viszont már másik könyvet olvastunk:)) Lehet, hogy maradi vagyok?????:)))))

Altató apukáknak

"Ej, kicsi fiam, te pöttöm,
aludj el most már, de rögtön.

Ajj, kicsi fiam, te nudli,
hagyd az anyádat aludni.

Fejezd be már a rinyádat,
és hagyjad aludni anyádat.

Itt van apád, aki karon visz,
hogy nem ejt le, abban nagyon bízz,
és ne bömbölj már, na ne bömbizz.

Meg kéne téged böfögtetni,
vagy a bölcsőbe befektetni?

Berűs és deprimált apádnak
egyetlen árva csillaga,
ne akarjad, hogy énekljek
aludj el szépen, kisbaba.

Alszik a ciciben a tej,
a farpofán a friss kaka -
most nem pelenkáz át apu,
aludj el szépen, kisbaba.

Ordítasz adta kölke, mi?
Nem hagyod apád költeni?

Megírta Ady Endre is, mi van:
aludj, mikor az apád altat.
Most apád altat kisfiam."

Varró Dániel Akinek a lába hatos

8 megjegyzés:

  1. Én is maradi vagyok ezek szerint :) 36 évesen. Beleolvasgattam ebbe a könyvbe, nyilván személyes élményekből fakadtak a versek, de nem hinném, hogy ezt egy óvódás gyerek megérti... furcsa, hogy kiadták gyerekeknek szóló kötetként. :(

    VálaszTörlés
  2. Hát... ez úgy látszik tényleg apukáknak olvasandó mondüka elalvás előtt, nem gyerekeknek:)

    VálaszTörlés
  3. úúúú szerintem nagyon gáz :D :D :D

    VálaszTörlés
  4. Oké, megnyugodtam, hogy nem csak engem döngölt földbe:))))

    VálaszTörlés
  5. deprimált? friss kaka? :D ez beteg :D

    VálaszTörlés
  6. Ezt a kötetet nem olvastam, de az Akinek a foga kijött, nekem tetszett :) Tény és való, hogy az sem gyerekeknek szól, hanem inkább gyerekekről, de az szerintem aranyos és vicces is.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...