2012. augusztus 1., szerda

Csokis pöfeteg



Ugye milyen bájos még a neve is. A kinézete pedig egészen mesés. Rögtön első látásra beleszerettem. Nem tegnap volt már mikor eldöntöttem, hogy mindenképpen elkészítem. Minden alkalommal mikor megláttam valakinek a blogján elővett az AKAROM...AKAROM...AKAROM érzés:)
Nem csalódtam, imádom, a lányokat pedig úgy kellett letiltani róla mielőtt egy délután alatt betolják az egészet.
Tinity, a Zamat és illat blog szerzőjének receptjét használtam, nagyon nagy köszönetem Neki érte!:)



Csokis pöfeteg

Hozzávalók:
  • 20 dkg étcsoki
  • 32 dkg liszt
  • 2 ek. holland kakaó
  • 14 dkg vaj
  • 2 tojás 
  • 17 dkg cukor
  • 1/2 tk. fahéj
  • 1 tk. sütőpor
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • 2 tk. instant kávé
  • porcukor
A puha vajat a cukorral és a tojással habosra keverjük. A csokit vízgőz fölött megolvasztjuk és ha langyosra hűlt, belekeverjük.
A lisztet összekeverjük a sütőporral, szódabikarbónával, kakaóval, fahéjjal és a kávéval, majd összedolgozzuk a  csokis keverékkel.
Folpackba csomagolva legalább három órára, vagy egy éjszakára hűtőbe tesszük.

A megszilárdult tésztát először három felé, majd azután mindegyiket 10 egyforma darabra vágjuk.
Két tenyerünk között golyóvá söndörgetjük és alaposan porcukorba forgatjuk. Minél vastagabb rajta a porcukorréteg, annál jobb.


Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk, legalább 3-4 cm közöket hagyva közöttük, mert sütés közben nő és terül.

175 C-ra előmelegített sütőben 13 percig sütöttem, sima gázsütőben. Ilyenkor még lágy, de ahogy hűl megszilárdul. Nem szabad kiszárítani.
Zárt fémdobozba egy hétig eláll, bár szerintem esély sincs, hogy ilyen sokáig maradjon belőle.:)

7 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett, ez nálunk is nagy kedvenc:)

    VálaszTörlés
  2. Csodás recept! Szerelem első látásra! Ööööö.... olvasásra! :) Mi sem bizonyítja jobban: most jöttem a konyhából: be is kevertem egy adagot. Már csak ezt a 3 órát kell kibírni! :)
    Hétvégén jönnek a Férjem ifjúkori cimborái, pont azon törtem a fejem, hogy mit is süssek. Nyársalunk, azután nem praktikusak a habos csodák. Ha ez a próbaverzió jól sikerül, akkor ez készül szombaton is!
    Köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, és nagyon szívesen. Remélem sikere lesz:)

      Törlés
  3. Szia!
    Istenien néz ki :) Gondolom az íze is az. Szerinted muffinformában megsülne? Válaszodat előre is köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! A muffin formát teljesen megtölteni nem lehetne vele, mert akkor nehezen sülne és nagyon nagy lenne egy adag. Hidd el elég laktató belőle pont egy gombócnyi. Szerintem jobb megsütni kigombócolva, mert úgy jó "ropogós" lesz a külseje és akkor lesz ilyen szép repedezett.

      Törlés
  4. Köszönöm a gyors választ :) Akkor inkább maradok az eredeti verziónál :) Mindjárt neki is kezdek. További szép napot.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...