2014. február 19., szerda

Lilakáposzta leves




Ugye milyen bizarrul néz ki??? Szerintem is. Vállalkozó szellemű vagyok, de bőven voltak kétségeim az elkészítése előtt. A gyerekek felől nem kergettem hiú ábrándokat, totál biztos voltam benne, hogy a kanalukat sem teszik majd bele.
Főzés közben a szaga alapján a kétségeim egyre nőttek, de kitartottam:)))))
Én voltam a legjobban meglepődve, de baromi finom lett, sőt még Mr. Mézeskalácsnak is ízlett!!!!

Bármilyen furcsa is evés közben nem tudtam felfedezni benne a káposzta jellegzetes ízét, inkább olyan különleges gyümölcsleves ízt hozott.

A recept a Magyar Ízek Tárháza blogról származik.

Lilakáposzta leves

Hozzávalók:

  • 1 kisebb fej lilakáposzta
  • 2 db savanykás alma
  • 3 ek. olaj
  • 1 ek. cukor
  • 1 csipet őrölt fahéj
  • 1 csipet őrölt gyömbér
  • 1 ek. citromlé
  • 5 dkg mazsola
  • 2 dl tejszín
A káposztát négyfelé vágjuk és legyaluljuk, vagy késsel vékony csíkokra szabdaljuk. Megszórjuk egy kevés sóval és hagyjuk állni egy kicsit. Az almákat négyfelé vágjuk és a magházát kiszedjük. Az olajat felforrósítjuk beletesszük az almát. Mikor félig már puha, megszórjuk a cukorral, fahéjjal. Tovább pároljuk, hogy a cukor rá karamellizálódhasson. Rátesszük a káposztát és kevergetve egy pár percig pirítjuk őket együtt. 
Felöntjük annyi vízzel ami ellepi, hozzáadjuk a mazsolát és addig főzzük, míg a káposzta meg nem puhul.

Egy kevés káposztát kiveszünk belőle, hogy egészben maradjon. A többit botmixerrel, a tejszínt folyamatosan adagolva hozzá pürésítjük. A tejszín mennyiségét  saját ízlésünknek megfelelően változtathatjuk. Kóstolgassuk közbe, de a botmixert mindenképpen kapcsoljuk ki addig:)

Hozzáadjuk a gyömbért és forráspontig melegítjük. Beletesszük az egészben hagyott káposztaszálakat és melegen tálaljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...