2013. április 14., vasárnap

Piramis




Még ezer évvel ezelőtt elmaradhatatlan része volt a húsvétjainknak, aztán valahogy elkopott a hagyomány. Idén elővettem keresztanyám receptgyűjteményéből. Hirtelen felindulásból, ezért be is vásároltam hozzá egy csomag darált kekszet, otthon a recept nézegetése közben aztán szembesültem vele, hogy nem is kell bele:)
Az eredeti receptben nyers tojással kellene összefogni a tésztát, ezt én inkább vajra váltottam, pont ezért a tölteléket is kihagytam belőle. Szerettük!:)

Piramis

Hozzávalók

  • 30 dkg darált dió
  • 20 dkg porcukor
  • 4 dkg cukrozatlan kakaó (szerintem a holland a legjobb)
  • 10 dkg vaj (nem margarin)
  • 3 cl rum (gyerek esetén nyugodtan kihagyhatjuk vagy rumaromával helyettesíthetjük, akkor kevesebb kell)
Az alapanyagokat összegyúrjuk és fóliába csomagolva hűtőbe tesszük legalább 2 órára. Porcukorral meghintett piramisformába (pl. ilyenbe) nyomkodjuk, majd óvatosan lefejtük róla. Állítólag citromfacsaró belsejébe nyomkodva is működik, csak akkor kúp alakja lesz, nekem piramisként jobban tetszik. Aki szeretné nyugodtan borítsa egy-egy kerek kekszre, én csak így egyszerűen "csupaszon" hagytam az alját.
Rámoljuk tányérra és szórjuk meg porcukorral.


1 megjegyzés:

  1. I'm amazed, I have to admit. Rarely do I come across a blog that's both educative and engaging, and without a
    doubt, you have hit the nail on the head. The
    issue is an issue that too few men and women are speaking intelligently
    about. Now i'm very happy that I found this during my search for something concerning this.

    Also visit my page ... ways to Boost female libido

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...