2013. február 26., kedd

Méteres - Blogkóstoló 7.


Jelenleg a Blogkóstoló 7.fordulója zajlik, a házigazdája pedig Vikvi a B&B: Anyuci készítenél blog szerzője, Ebben a fordulóban nekem Mary konyhája jutott. Mikor megtörténik a blogok összesorsolása mindig hatalmas izgalommal fogok hozzá a receptek böngészéséhez, régebben is mondtam már, de számomra olyan mint karácsonykor az ajándékok bontogatása.

Nagyon sokáig nézegettem Marianna szebbnél szebb kenyereit, de aztán csak nem mertem nekifogni. A kenyérsütés egyenlőre még misztikum számba megy nálam, de ami késik az nem múlik.
Végül aztán számomra majdnem ugyanannyira misztikus kategóriába tartozó süteményt választottam, a méterest.

Fel volt adva a lecke, de aztán meglepően könnyen ment. Jó nem készíteném minden héten, de minimális anyagköltséggel, igen bő mennyiségű és nagyon finom süti a végeredmény.
Marianna köszönöm, hogy hozzásegítettél egy korlátom ledöntéséhez!
Marianna jelezte, hogy a hat tojással kevésnek bizonyult a tészta, ezért én már a nyolc tojásos verzióval futottam neki. Mifelénk két féle krémmel készült a méteres ezért én is így csináltam, és ehhez a dupla adag pudinghoz adtam annyi cukrot, és vajat mint az eredeti receptben. A mi családunk nem rajong a túl édes vajas krémekért.

Méteres

Hozzávalók:
Tészta

  • 8 db tojás
  • 40 dkg cukor
  • 40 dkg liszt
  • 1 cs sütőpor
  • 1,5 dl olaj
  • 2,2 dl víz
  • 2 ek. kakakó

Krém

  • 1 cs puncs ízű főzős pudingpor
  • 1 cs vanília ízű főzős pudingpor
  • 16 dkg cukor
  • 6 dl tej
  • 25 dkg vaj
  • 2 ek. rum
Csokimáz
  • 20 dkg étcsoki
  • 3 ek. olaj
Annak akinek van két egyforma őzgerinc formája lényegesen egyszerűbb az élet Az keverje ki egyszerre a tésztát, töltse meg a margarinnal alaposan kikent és kilisztezett formát a tészta felével, majd a maradékba keverje el a kakaót és tegyen még hozzá 0,5 dl vizet, majd töltse a másik formába és sülhet egyszerre. 

Akinek nincs két formája az se csüggedjen, készítse el egymás után  a két piskótát. 
Először készítsük el a világos piskótát. A tészta hozzávalóinak felét vegyük hozzá. A tojásokat válasszuk ketté, a fehérjét verjük habbá. A sárgáját keverjük össze a cukorral, olajjal, vízzel, majd szitáljuk bele a sütőporral elkevert lisztet, habverővel keverjük alaposan össze, majd óvatosan forgassuk bele a tojáshabot.
Alaposan kenjük ki margarinnal a formát és lisztezzük ki. Töltsük tele a tésztával és 190 C-ra előmelegített sütőben süssük kb. 50 percig. Tűpróbával ellenőrizzük. Ha sütés közben nagyon pirulna a teteje, takarjuk le alufóliával. 

Fordítsuk rácsra, óvatosan emeljük le róla a formát és hagyjuk teljesen kihűlni.
A kakaós piskótát ugyanígy készítsük el, csak a liszt mennyiségéből vegyünk ki 2 ek-al és tegyünk a helyére kakaót.

A krémhez a tegyük föl melegedni a tejet, egy keveset tegyünk félre, hogy ki tudjuk keverni benne a vanília pudingot. A tejhez adjuk hozzá a cukrot, majd ha már meleg öntsük hozzá a kevés tejben feloldott pudingport, állandó kevergetés mellett sűrítsük be. Hagyjuk kihűlni. Ugyanígy készítsük el a puncsos pudingot is.
Hagyjuk őket teljesen kihűlni.

A 12,5 dkg puha vajat habverővel alaposan habosítsuk ki a vaníliás pudinggal. Ugyanígy járjunk el a punccsal is, csak ahhoz adjuk még hozzá a rumot.


A piskótákat a bordák mentén szeleteljük föl egy éles késsel



A szeleteket rétegezzük felváltva a krémekkel. Folyamatosan tapasztgassuk hozzá az újabb és újabb szeleteket, míg a felét el nem használjuk. Egy fóliával letakart tálcán kezdjük el összeállítani a rudat, mert később már nem fogjuk tudni felemelni. A fólia lógjon túl a szélein, mert így be tudjuk majd csomagolni vele. Én legközelebb teszek alá sütőpapírt is, mert az nem szakad olyan könnyen vágás közben.


Ha elkészültünk óvatosan a két végétől nyomjuk össze egy kicsit, így jól egymáshoz tapadnak, ezután kenjük át vékonyan egy kis krémmel, így egyenletesebb lesz majd a felszíne a csokizáshoz. Egy sütőpapírcsíkot végighúzva rajta "tökéletesen" el tudjuk simítani a felszínét.

Készítsük el a másik rudat is, csomagoljuk be őket és költöztessük hűtőbe, hogy megdermedjen. Nekem ott töltött egy éjszakát és másnap csokiztam.

Én 20 dkg csokiból csináltam, és nekem el is fogyott rá. Vízgőz fölött olvasszuk meg és keverjük el benne az olajat. Először csurgatósan szerettem volna bevonni, de be kellett látnom, hogy úgy a világ csokija sem lesz hozzá elég, ezért egy kenőecsettel vittem föl rá végül. Meglepően egyenletes lett az végeredmény.

Dermedésig újra hidegre költöztettem ezután meleg vízbe mártogatott késsel ferdén (állítólag 45 fokban kell vágni) felszeleteltem.

Az egész családot elláttam vele, olyan kiadós lett, és egyöntetűen mindenki véleménye szerint nagyon finom.
Köszönöm szépen Annamária!:)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a méteresed ! Hasonlót szoktam én is csinálni. Egy kicsit macerás de nagyon finom tud lenni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm!:) Igen, picit macerás, de az eredmény mindenképpen megéri.

      Törlés
  2. Mézeskalács örülök, hogy sikerült! Nagyon guszta két krémmel is! :)
    Nekem is mumus volt és jó, hogy elkészítettem! :) Kenyérnek is érdemes nekiállni már a konyhában terjengő illatok miatt is! :)
    Üdv: Marianna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Marianna!:) Nagyon szeretnék záros határidőn belül megpróbálkozni a kenyér készítéssel, de egyenlőre még az ismeretgyűjtés fázisában vagyok:)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...