2018. április 28., szombat

Epres sült túrótorta





Valamikor még az ősidőkben készítettem sült túrótortát. Maga volt a bűnbeesés:)) A legnagyobb lánykám születésnapjára szeretett volna epres túrótortát, de megmondom őszintén már kicsit ráuntam a habveregetős, zselatinnal forgatós változatokra.
Csibénél, majd Mohánál szaladtam bele ebbe a receptbe. Pofon egyszerű volt az elkészítése, ízben nem sokban tér el a zselatinos változattól. Rekord gyorsasággal elfogyott:)

Epres sült túrótorta

Hozzávalók:
(26 cm átmérőjű tortaforma)

Tészta

  • 22 dkg liszt
  • 2 dkg kakaópor
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • 14 dkg vaj
  • 7 dkg porcukor
  • 1 tojás
Túrókrém
  • 50 dkg túró
  • 30 dkg tejföl
  • 10 dkg porcukor (nekem elég volt bele ennyi)
  • 6 tojás
  • 10 dkg vaj
  • 5 dkg liszt
  • 2 citrom reszelt héja
  • 1 tk. vaníliakivonat/1 rúd vanília kikapart bele/1 cs vaníliás cukor
Tetejére
  • 30-40 dkg gyümölcs (nálam eper)
  • 1 cs piros tortazselé
A lisztbe keverjük a kakaót, sütőport, porcukrot, majd elmorzsoljuk a kockázott hideg vajjal. A tojással együtt összegyúrjuk. Én lusta voltam a nyújtogatáshoz ezért nemes egyszerűséggel belenyomkodtam a margarinnal kikent tortaformába.

A túrótöltelékhez minden hozzávalót tegyünk egy magas edénybe és botmixerrel keverjük simára. Öntsük a tortaformába.

175 C-ra előmelegített sütőben süssük addig míg a közepe éppen csak egy kicsit mocorog. Miközben hűl az is teljesen megszilárdul majd.

A már teljesen kihűlt torta tetejére rámoljuk rá a gyümölcsöket és öntsük le a zselatin csomagolása szerint elkészített zselével.

Hagyjuk teljesen megdermedni. A forma és a torta közé szúrt késsel óvatosan válasszuk el a tortát a formától, ezután lekapcsolhatjuk és szeletelhetjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...