2020. június 15., hétfő

Vörösboros só




Ugye mennyire szép? Lehet csak én vagyok annyira elvetemült, hogy képes vagyok egy ilyen gyönyörű gasztro cuccba beleszeretni első látásra...és azonnal nekifutni, hogy nekem ilyen kell....de gyanítom nem én vagyok az egyetlen...:) Bár azt is gyanítom vannak olyan emberek, akik nem simogatnak kelt tésztát mikor egy gyönyörű érintésű csoda lett belőle és a legritkább esetben dícsérik, beszélnek hozzá és simogatják meg, hogy milyen szép lettél....:) ....de aki csinál ilyet az tudja miről beszélek ....:D És azok az emberek ugyanolyan szerelmet fognak érezni mikor meglátják ezt a burgundi színekben játszó csodát...:)

A megláttam....el kell készítenem érzés után, rögtön el is készítettem....van egy olyan hülye tulajdonságom, hogy ha valamit a fejembe veszek, akkor az azonnal kell. Ezért a sóért még a sógorom is a boltba zavartam, hogy szerezzen nekem nagyszemű sót.

A másik hülye tulajdonságom, ha elfogy a most azonnal mindent bele lelkesedés...simán képes vagyok évekre parkoló pályára tenni a dolgokat. Akkor mikor elkészítettem, karácsonyra el is láttam pár szívemnek kedves embert vele...a visszajelzésekből nyilvánvaló lett, hogy kb. annyi mindenre használták mint én...:) ....semmire...

Aztán egyszer csak jött a megvilágosodás... borsörlőbe tettem...azóta nagyon fogy itthon...a gyerekek teljesen beleszerettek...ez  a só őrölve már járt mindenhol...zsíroskenyéren...gulyáslevesben...pácokban....

.....szóval legközelebb, rutinosan borsőrlőben fogom ajándékozni....:D

A receptet a Street Kitchen-ről van.

Hozzávalók:
  • 1 üveg jó minőségű száraz vörösbor
  • 50 dkg nagy szemű tengeri só
 A vörösbort lábasba öntve alacsony lángon addig hevítjük, míg kb. 1 dl-re vissza nem redukáljuk.
Kihűtjük majd hozzáadjuk a sót, alaposan összekeverjük és sütőpapíros tepsire téve szoba hőmérsékleten, többször átkeverve, egy két nap alatt megszárítjuk.

Száríthatjuk sütőben is 50 C-on, résnyire támasztott sütőajtóval.

Ha teljesen kiszáradt, celofánnal fedett befőttesüvegekben tárolhatjuk.
Két év után is ugyanolyan a zamata. :)



2 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...