2012. január 26., csütörtök

Katica torta





Katicabogár torta

Hozzávalók:
  • 1 cs 4-5 szeletes mézeslap
  • 25 dkg túró
  • 2 dl tejszín
  • 5 dkg +2 ek. cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1 narancs reszelt héja
  • 10 dkg sárgabarack befőtt
  • 10 g zselatin
  • 10 dkg margarin
  • 10 dkg porcukor
  • 25 dkg étcsoki
  • fondant (recept Kiskuktánál)
  • piros ételfesték
  • hurkapálca/kojak nyalóka

Mivel igencsak időhiányban szenvedtem ezért a piskótán kívántam behozni magam. Csomagolt mézes lapot vettem, amit darabokra vágtam és kibéleltem vele az előzőleg folpackkal bevont kerek tálat.



A katica fejéhez egy kerek formájú bögrét készítettem elő ugyanezzel a technnikával.


A zselatint annyi vízbe áztattam, amennyi ellepi.
A túrót szitán áttörtem, hozzákevertem a cukrot, vaníliás cukrot, narancshéjat, majd a felkockázott sárgabarackot. A tejszínt 2 ek cukorral kemény habbá vertem és összeforgattam a túrós masszával.
A zselatint mérsékelt tűzön felolvasztottam, forrnia nem szabad. Gyors mozdulatokkal a túrókrémhez kevertem majd rétegezve a mézes lapokkal megtöltöttem vele a katica "testét" és "fejét". Mind kettő tetejére egy tányért tettem nehezékkel, hogy lenyomják. Egy éjszakára hűtőbe tettem, de ha nincs annyi időnk elég neki hat óra is.

Óvatosan tányérra fordítottam mindkettőt és lehúztam róla a fóliát. Ezután egyenletesen bekentem a vajkrémmel. A maradék mézesből pedig egy kevés vajkrémmel golyókat formáztam a szarvának, amit hurkapálcára nyomkodtam. Miután már be voltak vonva csokival mindenki azt hitte, hogy kojak nyalóka, ezért egészen nyugodtan használjuk azt szarvnak, ha szeretnénk, nekem sajnos nem jutott eszembe.











A vajkrémhez a puha margarint robotgéppel jó sokáig kevertem a porcukorral. Én egy icipici kakaóval sötétítettem rajt, hogy ne legyen túl világos a piros fondant alá. Felesleges volt, úgyhogy ezt nyugodtan hagyjátok ki.:)
A vajkrémmel lekent alkatrészeket beköltöztettem a hűtőbe dermedni.
Később megolvasztottam a csokit bevontam vele a szarvakat és a rácsra tett katica fejet. Még a csoki dermedése előtt beleszúrtam a szarvakat a helyükre.

A katica tálcára való emelgetését szerettem volna mellőzni, ezért már eleve a tortapapírral letakart kerek vágódeszkámra tettem. Sütőpapírból csíkokat vágtam és körben a katica alá húzgáltam, hogy ne kenjem össze a tortapapírt.

A fondantot kinyújtottam, és rásimogattam a katibogár testére. Hozzányomtam a fejet. Fehér fondantból megformáztam a szemét és a száját.

Csokit olvasztottam és lekentem vele egy vékony csík sütőpapírt. Gyorsan rásimítottam a hátára és miután megdermedt, óvatosan lehúztam a sütőpapírt. A maradék olvasztott csokit ecsettel elkentem szintén sütőpapíron, és mikor már majdnem megdermedt, de még azért alakítható volt, egy pogácsaszaggatóval kiszúrtam belőle a pöttyöket. Olvasztott csokival egy picit megkentem és így ráragasztottam a hátra.

Nem lett hétpettyes katica, mert már nagyon nem volt idegrendszerem mutyizni, és az idő is igencsak a sarkamat taposta. A színe is inkább mély rózsaszín volt, mint piros, mert egyszerűen nem voltam már hajlandó több ételfestéket a fondantba gyúrni.

Egy a lényeg a pici lányomnak nagyon tetszett, a vendégeknek pedig nagyon ízlett:)

3 megjegyzés:

  1. Pici lányodnak nagyon boldog szülinapot kívánok! Nagyon ügyes vagy szép lett a tortád. Jó nézni ahogy kialakul, de nem mernék belefogni.Finom lehetett az íze!
    Nézzél már be hozzám légyszíve szeretnék egy díjat adni neked!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nagyon szép tortát készítettél, biztos örült neki a kicsi Lányod! Isten éltesse sokáig így utólag is!

    VálaszTörlés
  3. Éva!
    Köszönöm szépen, a pici lány nevében is!:) Nagyon köszönöm a díjat itt is!:)

    Szilabi!
    Nagyon szépen köszönjük!:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...